Så går det till

Så fungerar överföring av kreditlån

Den första transaktionen görs redan i samband med låneansökan. Vi överför pengarna till ditt konto så fort lånet är godkänt, under Kundtjänsts öppettider må-fre 8-20, lö 9-17 och sö 11-17*. Ifall du inte gör något uttag i samband med ansökan, kan du göra det senare genom att skicka ett SMS via din mobil.

Överför pengar till ditt eget konto via Onlinetjänsten

Det enklaste sättet att överföra pengar till ditt konto är via vår Onlinetjänst som är öppen dygnet runt. Logga in med ditt telefonnummer och PIN-kod alternativt ditt Bank-ID. I samband med låneansökan skapas den PIN-kod som krävs vid inloggning till Onlinetjänsten.

Överför via sms och mobil

I samband med din låneansökan ber vi dig skapa en fyrsiffrig PIN-kod. Med hjälp av ditt telefonnummer samt PIN-koden kan du göra uttag när du vill och var du än befinner dig. Genom att sända ett SMS: RS UTTAG PERSONNUMMER SUMMA till nummer 71126, t.ex. RS UTTAG ÅÅMMDD-XXXX 2000 (istället för ÅÅMMDD-XXXX skriver du in ditt personnummer).

Priset per SMS är förutbestämt av mobiloperatören, och vi debiterar ingen extra avgift för SMS:et.